title
title
  • lv 
  • ru 
  • lt 
  • lv 
  • ru 
  • en 
  • Apie mus
      • Ekonominio vairavimo mokymai
      • Karjera
      • Kokybė ir aplinkosauga
      • Galerija
  • Sunkvežimiai
  • Atsarginės dalys
      • DAF dalys
      • TRP dalys
      • RemoParts dalys
      • Priekabų ir puspriekabių dalys
  • Servisas
      • DAF servisas
      • Priekabų ir puspriekabių servisas
      • Kėbulų remonto servisas
      • Tachografų patikra
      • Plovykla
  • Naujienos ir akcijos
  • Pagalba kelyje
  • Kontaktai
  • Apie mus
    • Ekonominio vairavimo mokymai
    • Karjera
    • Kokybė ir aplinkosauga
    • Galerija
  • Sunkvežimiai
  • Atsarginės dalys
    • DAF dalys
    • TRP dalys
    • RemoParts dalys
    • Priekabų ir puspriekabių dalys
  • Servisas
    • DAF servisas
    • Priekabų ir puspriekabių servisas
    • Kėbulų remonto servisas
    • Tachografų patikra
    • Plovykla
  • Naujienos ir akcijos
  • Pagalba kelyje
  • Kontaktai
Meniu responsive-button
header

DAF eksperimentas degalų sąnaudas sumažino 10 proc.

workhouse

­

Kompanija DAF Nyderlandų ir Belgijos infrastruktūros ir aplinkos ministrams pademonstravo „Eco Twin“ projektą, kurio pagrindas – tarpusavyje „bendraujantys“ sunkvežimiai. Šis projektas vykdomas kartu su TNO, Nyderlandų organizacija atliekančia įvairius mokslinius tyrimus.

Kelyje N270, šalia Helmondo miesto du sunkvežimiai važiavo vienas paskui kitą. Jie tarpusavyje „bendravo“ bevieliu būdu, atstumas tarp jų buvo itin mažas, o antrajame sunkvežimyje buvusiam vairuotojui nereikėjo vairuoti, stabdyti ar spausti akseleratorių. Tai pirmas toks „porinis“ pasivažinėjimas bendro naudojimo Nyderlandų keliuose.

Šio projekto tikslas maksimaliai sumažinti atstumą tarp sunkvežimių, kad iš paskos važiuojanti transporto priemonė sutaupytų iki 10 proc. degalų ir sumažintų į aplinką išmetamo CO2 kiekį.

Automatinės vairavimo technologijos leidžia abiems sunkvežimiams važiuoti mažu atstumu vienas nuo kito. Šiuo bandymu buvo siekiama parodyti, kad techniškai iš paskos važiuojantis sunkvežimis, naudodamasis kameromis, radarais ir davikliais, bei nuotoline sąsaja su kitu sunkvežimiu, gali važiuoti be vairuotojo įsikišimo ir palaikydamas maža atstumą tarp transporto priemonių, taupyti degalus. Iš paskos važiuojantis sunkvežimis gali pats stabdyti, akseleruoti ar vairuoti.

Keliuose nuo 2020 m?

Tiesa, DAF atstovai teigia, kad nepaisant to, kad jie pademonstravo bendro naudojimo keliuose šiuos du sunkvežimius, vis tik dar laukia daug darbų ir teigti, kad šios technologijos gali būti jau naudojamos, dar negalima. Visų pirma teks atlikti daugybę testų, siekiant įsitikinti, kad sistema yra patikima įvairiose situacijose. Nereikia pamiršti ir teisės aktų, kurie turi būti paruošti ir numatyti tokių transporto priemonių naudojimą keliuose. Čia pat DAF atstovai akcentavo, kad jų nuomone, Nyderlandų keliuose tokie sunkvežimiai galės būti eksploatuojami jau 2020 m.

Šiuo metu planuojama atlikti testus Roterdamo uosto teritorijoje. (www.trucker.lt)

 

Kontaktai

Tel.: +370 37 310811
centrako@centrako.lt

Tarptautinis pagalbos numeris:
+31 40 214 3000

Techninė pagalba kelyje Lietuvoje:
+370 687 50281

Sužinokite daugiau
Susikurkite sunkvežimį pagal savo poreikius:
UAB CENTRAKO

Taikos pr. 135, Kaunas LT-51129

Įm. kodas 134638797
PVM kodas LT346387917

Pagalbos telefonai:

+370 687 50281
+31 40 214 3000

facebook youtube
© 2023 Centrako. All rights reserved.