Vilkikai, aplenkę laiką ir konkurentus – DAF

Pernai 90 metų jubiliejų šventusi Eindhovene įkurta sunkvežimių gamintoja DAF 2018 metais pasiekė rekordinių rezultatų. Verslo sėkmė lydėjo ir UAB „Centrako“, autorizuotą DAF atstovą Lietuvoje ir Latvijoje, veikiantį jau 24 m. UAB „Centrako“ už glaudų ir sėkmingą bendradarbiavimą su DAF gamykla bei aukštus rezultatus naujų sunkvežimių, serviso, detalių ir naudotų sunkvežimių prekybos srityse iškovojo apdovanojimą „2019 Gold Award Winner“, o renginyje „Sales Operation Meeting“ apdovanota už „Geriausius pardavimus 2018 metais“. Dėl šių apdovanojimų įvairių šalių DAF atstovai rungiasi kasmet.

DAF prieš pora metų pristatė technologiškai ypač modernius vilkikus, kurie įrodė savo pranašumą prieš konkurentus ir buvo ne tik pastebėti vežėjų, bet ir jų išbandyti, įvertinti bei rekordiškai perkami.

 apdovanojimas 1
Apdovanojimą „2019 Gold Award Winner“ už glaudų ir sėkmingą bendradarbiavimą su DAF gamykla serviso, detalių, naujų ir naudotų sunkvežimių prekybos srityse atsiima Audrius Kęstutis Gražėnas (dešinėje), UAB „Centrako“ direktorius.

Pernai „Centrako“ pardavė 1.509 DAF sunkvežimius – 2 kartus daugiau nei 2017 m., o daugiausiai jų užsakė viena iš transporto kompanijų lyderių Europoje UAB „Girteka Logistics“. Didžiausi UAB „Centrako“ klientai yra bendrovės „Hoptransa“, „Baltic Transline“, „Transimeksa“, „Trasnriva“, „Integre Trans“, A. Griciaus autotransporto įmonė, „Transporto vystymo grupė“.

Link rekordinių pardavimų DAF ir jos atstovai įvairiose šalyse judėjo planingai, pirmiausiai įsiklausydami į savo vartotojų – transporto kompanijų poreikius ir keliamus uždavinius.

Kasmetiniame DAF renginyje „Sales Operation Meeting“ UAB „Centrakas“ apdovanotas už „Geriausius pardavimus 2018 metais“ – tai visos bendrovės komandos nuopelnas.

Kasmetiniame DAF renginyje „Sales Operation Meeting“ UAB „Centrakas“ apdovanotas už „Geriausius pardavimus 2018 metais“ – tai visos bendrovės komandos nuopelnas.

Numatė klientų poreikius

„Pastaraisiais metais didžiausi pokyčiai kompanijoje DAF įvyko dėl didelių investicijų siekiant pagaminti aukštos kokybės produktą. Pertvarka ir inovacijos lėmė, kad DAF tapo vienu iš sunkvežimių gamybos lyderių Europoje, – pasakoja Arūnas Martikonis, UAB „Centrako“ vykdantysis direktorius. – Tačiau kaip ir kiekvienas geras produktas, DAF turėjo praeiti tam tikrą kelią, kol išsikovojo pozicijas Europos ir Lietuvos rinkose bei įrodė, kad yra geriausias įrankis vežėjui: ekonomiškas, pigus eksploatuoti ir patogus vairuotojui.“

A. Martikonis primena, jog jei anksčiau vežėjai prašydavo, kad techninio aptarnavimo intervalai būtų bent kas 100.000 km, tai dabar DAF siūlo sunkvežimius net su 200.000 km aptarnavimo intervalu. Ir nors tokie pasiekimai kai ką gali stebinti, bet DAF naudojamos technologijos yra pirmaujančios ir pažengusios gerokai į ateitį.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad DAF vilkikų savininkai naudojasi pagalbos kelyje sistema ITS, kuri kiekvieną metų dieną veikia 24 valandas net 49 Europos valstybėse, o operatoriai bendrauja dešimtimis kalbų.

Išbandė 500 – pasiteisino, įsigijo dar 1.500

Kad DAF sukūrė Europos ir Lietuvos vežėjų poreikius tenkinantį vilkiką, parodė pernai metų sandoris, kuris yra didžiausias mūsų  šalies istorijoje. 2018 m. pavasarį Europoje lyderiaujanti transporto kompanija „Girteka Logistics“ įsigijo 500 vilkikų DAF XF, o rudenį užsisakė dar 1.500 XF – tai puikus komandinio darbo pasiekimas.

„DAF vilkikai mums paliko tik teigiamą įspūdį, – po sprendimo įsigyti 3 kartus daugiau šių vilkikų išplatintame bendrovės pranešime teigė įmonės vadovas Edvardas Liachovičius. – Jie yra patikimi, pasižymi itin efektyviomis degalų sąnaudomis ir aukštu vairavimo komfortu mūsų vairuotojams. Nauji 1.500 DAF vilkikai svariai prisidės prie mūsų plano – dar labiau išplėsti savo veiklą Europoje.“

DAF XF vilkikuose montuojami 12,9 l tūrio PACCAR MX-13 varikliai (365 kW/480 AG) kartu su naująja „TraXon“ automatine pavarų dėže. Vilkikuose sumontuotas naujausių technologijų įrangos paketas „DAF Connect“: autopiloto rėžimas, veikiantis pagal realius duomenis iš palydovo, reguliuojančio automatinį pavarų perjungimo mechanizmą, eismo juostos sekimo ir perspėjimo, AEBS (avarinio stabdymo) ir atstumo palaikymo sistemos.

Privalumai įrodyti ir konkursuose, ir kelyje

Naujieji DAF vilkikai XF ir CF savo privalumus jau įrodė ir įsitvirtindami vežėjų parkuose, ir galynėdamiesi su konkurentais konkursuose – jie nugalėjo pernai pavasarį Prancūzijoje vykusiame tradiciniame konkurse „Metų sunkvežimis 2018“ (Truck of the Year 2018). Geriausią sunkvežimį iš per 12 pastarųjų mėnesių rinkoje pasirodžiusiųjų rinko 23 didžiausių apie sunkvežimius rašančių leidinių žurnalistai. Svarbiausi kriterijai buvo technologinės inovacijos, komfortas, saugumas, valdymas, degalų sąnaudos, ekologiškumas ir išlaidos eksploatacijai.

Palyginti su ankstesniais modeliais naujieji DAF vartoja iki 10% mažiau degalų, jų keliamoji galia padidėjo 100 kg. Geriausią rinkoje degalų sąnaudų ekonomiškumą lemia nauja varančioji transmisija ir variklis (didesnis sukimo momentas, esant mažesnėms apsukoms su optimizuota transmisija), naujos galinės ašys, pagerintas elektronikos sistemos veikimas, dizaino ir aerodinaminiai patobulinimai, kiti technologiniai gamintojo sprendimai. Transporto kompanijoms šiuos sunkvežimius eksploatuoti gerokai pigiau, nes techninio aptaravimo intervalas prailgintas net iki 200.000 km.

Siekdama patenkinti augančius poreikius DAF pernai pagamino rekordinį kiekį lengvų, vidutinių ir sunkiųjų sunkvežimių – daugiau kaip 67.000 arba 10,1% daugiau nei 2017 m.

Siekdama patenkinti augančius poreikius DAF pernai pagamino rekordinį kiekį lengvų, vidutinių ir sunkiųjų sunkvežimių – daugiau kaip 67.000 arba 10,1% daugiau nei 2017 m.

Skaičiuojama, kad vien dėl mažesnių kuro sąnaudų ir didesnės keliamosios galios naujasis sunkvežimis kasmet sutaupo nuo 3.000 Eur ir daugiau . Dar apie 1.300 Eur kasmet padeda sutaupyti inovatyvi transporto valdymo sistema „DAF Connect“, kuri realiu laiku pateikia informaciją apie sunkvežimio padėtį kelyje, kuro sąnaudas, ridą, prastovas, matuoja parko efektyvumą, pateikia kitą informaciją ir padeda optimizuoti kaštus.

„Centrako“ organizuotoje „DEMO programoje“ 2017–2018 m. naujuosius DAF išbandė 24 įmonės, buvo įveikta 800.000 km su vidutine 34 t apkrova, o vidutinės degalų sąnaudos sudarė 27 l/100 km.

Tarptautinis DAF pripažinimas

2018 m. rekordiniai buvo ne tik DAF sunkvežimių pardavėjams Lietuvoje, bet ir Europoje – išsikovota 16,6% senojo žemyno rinkos ir sunkiųjų sunkvežimių segmente (16+ tonos) užimta antroji vieta, o ypač svarbioje vilkikų rinkoje – pirmoji vieta (19,8%). Augusi Europos ekonomika pernai pareikalavo 319.000 sunkiųjų sunkvežimių (2017 m. – 306.000). Kaip ir ankstesniais metais, DAF tapo sunkiųjų sunkvežimių lyderiu 7 Europos rinkose: Vengrijoje (32,6%), Nyderlanduose (32%), Jungtinėje Karalystėje (26,5%), Lenkijoje (23,2%), Belgijoje (22,1%), Bulgarijoje (19,9%) ir Čekijoje (19,5%). Pagrindinėje Europoje sunkvežimių pirkėjoje Vokietijoje DAF ir vėl tapo didžiausiu sunkvežimių importuotoju bei užėmė 12,3% šios rinkos.

Pernai tenkindama augančius poreikius DAF pagamino rekordinį lengvųjų, vidutinių ir sunkiųjų sunkvežimių kiekį – net 67.000 arba 10,1% daugiau nei 2017 m. Nyderlandų sunkvežimių gamintojas prognozuoja, kad ir šiemet šios technikos poreikis bus didelis, o sunkiųjų sunkvežimių pardavimas gali sudaryti 290.000–320.000 vienetų.

Kontaktai

Tel.: +370 37 310811
centrako@centrako.lt

Tarptautinis pagalbos numeris:
+31 40 214 3000

Techninė pagalba kelyje Lietuvoje:
+370 687 50281